lördag 8 maj 2010

ESC 2010 Ryssland


Peter Nalitch Band "Lost and forgotten"


Ryssland debuterade i ESC 1994 och har satsat stort på att vinna. 2008 vann Dima Bilan med Believe och i år vill nog inte Ryssland vinna igen eftersom det kostar bra nycket att arrangera tävlingen.


Bandet i år består av 5 killar/gubbar i 70-talsstuk. Tankarna för mig till kampmusik från Chile på 70-talet och det är inget fel i det för jag gillar både kamp och musik som har en mening. Men detta känns totalt meningslöst. Hemska röster, ingen refräng och framförallt finns inget hjärta med. Det sägs att detta är ironi men då blir frågan: Ironi om vadå?


Betyg: 0


(det skär i hjärtat på mig som älskar Ryssland och rysk musik)

1 kommentar:

  1. Gitarristen säger ca 1.32 in i melodin, "what are you doing man" och när jag hörde den här låten första gången så undrade jag ungefär detsamma. Men. Efter att ha hört den ett par gånger så har den på något sätt vuxit i mina öron.

    Ironin har jag också letat efter, kanske det är den överdrivna lidelsen i texten om hjärta och smärta... ja, jag vet helt enkelt inte.

    Betyg: 2+.

    SvaraRadera